.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران:
نخستین جایزه ادبی سلمان برگزار می شود

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران از برگزاری نخستین همایش ملی جایزه ادبی سلمان هراتی در تنکابن خبر داد.

به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری، قاسم عزیززاده گرجی  در این خصوص گفت: برای نخستین بار همایش ملی جایزه ادبی سلمان هراتی به همت کانون پرورش فکری در تنکابن برگزار خواهد شد.

 
گرجی با اشاره به نقش موثر سلمان هراتی در ادبیات و شعر افزود: زبان شعر سلمان هراتی، زبان شعر انقلاب است و او را می‌توان از تأثیرگذارترین شاعران این حوزه دانست.

وی تصریح کرد: این رویداد فرهنگی بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری در در دیدار با شعرا در ماه مبارک رمضان امسال بوده که معظم له بر توجه بیشتر به شعر کودک و نوجوان با رویکرد حکمت ایرانی و اسلامی تاکید فرمودند.

 

مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران یادآور شد: با برنامه ریزی های  صورت گرفته و جلسات برگزار شده در کانون پرورش فکری کشور ونیز هماهنگی و  همکاری حوزه ی هنری کشور   با عنوان « نخستین جایزه ادبی سال» و با نام  « سلمان سلام» در شهرستان تنکابن مازندران برگزار می شود.

دبیر نخستین جایزه ادبی  سلمان هراتی یادآور شد: این برنامه با هدف تکریم از شخصیت زنده یاد سلمان هراتی و تاثیر او در شعر انقلاب و نیز تکریم و تقدیر از شعرای فعال حوزه ی کودک و نوجوان برنامه ریزی شده است.

این مسئول فرهنگی از تشکیل کمیته ی روابط عمومی و اطلاع رسانی این مراسم در سطح ملی توسط کانون پرورش فکری خبر داد و افزود: با تشکیل شورای سیاستگذاری ونیز  کمیته ی علمی و محتوایی  تلاش خواهد شد تا ضمن تکریم از شخصیت این شاعر بزرگ، ظرفیت ادبی کشور در حوزه شعر کودک و نوجوان ارتقا یابد.
 این برنامه 9 آبان ماه امسال همزمان با سالروز وفات این شاعر نامی  با حضور شعرا ی برجسته ی کشور، برخی مهمانان خارجی و مسئولین کشوری و استانی در سر مزار وی در مزردشت تنکابن برگزار می شود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بابلسر احداث  می شود

کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان شهر ستان بابلسر به زودی  برای کودکان ونوجوانان این شهر فعالیت خواهد نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، چندی پیش در ایین افتتاح مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری شهرستان محمود آباد که با حضور مدیر عامل کانون، مسئولان استانی و کشوری برگزار شد، سید صادق رضایی از راه اندازی کانون در شهرستان بابلسر خبر داد.

این اقدام بنا به فقدان کانون پرورش فکری  در این شهرستان و توجه به فعالیت های فرهنگی و نیز با توجه به تقاضای مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران و همچنین1 فرماندار این شهرستان صورت می گیرد.

بر این اساس،با پیگیری های انجام شده ی  مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران و  رایزنی فرماندار این شهرستان با استاندار مازندران مقرر شد پس از تعیین زمین یا ساختمان مازاد اداری در بابلسر مقدمات ساخت و یا راه اندازی مرکز فرهنگی و هنری کانون برای کودکان و نوجوانان این شهر زیبای ساحلی فراهم شود.

قاسم عزیزاده گرجی در جلسه ای که در همین خصوص با فرماندار شرستان بابلسر داشت بر لزوم توجه جدی به فعالیت های فرهنگی در این شهرستان تاکید کرد و از همکاری مجدانه ی خود در ایجاد این فضای فرهنگی خبر داد.

فرماندار بابلسر نیز با تقدیر از اهتمام مدیر کل کانون مازندران بر پیگیری این رویداد فرهنگی در شهرستان  خود از جای خالی فعالیت های فرهنگی برای کودکان ونوجوانان در این قسمت مازندران سخن گفت و شکل گیری کانون را در رشد و ارتقای فکری و فرهنگی فرزندان این خطه موثر عنوان کرد.

گفتنی است: این سی امین مرکز فرهنگی و هنری است که قرار است برای کودکان و نوجوانان مازندرانی خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارایه نماید./ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.208 seconds.